اول اینکه رایگانه! البته تا وقتی که بازدیدی نزدیک به 10 میلیون بازدید صفحه در ماه داشته باشید! بعد از اون باید سالیانه 150,000 دلار پرداخت کنید. و ثانیا امکانات فراوانی دارد که بصورت منظم توسعه داده می شوند.
اما اگر بدلایل مختلف فنی و غیر فنی نخواهید از ابزار گوگل استفاده کنید, چطور؟
بیایید نگاهی به جایگزین های ابزار Google Analytics بیاندازیم.
یکی از مشکلاتی که ابزار گوگل داره اینه که رابط کاربری ساده ای نداره که بشه به راحتی داخل ابزار پیمایش کرد. و وقتی که رابط کاربری تغییر میکنه زیر مجموعه هایش هم تغییر می کنند و کاربر مجبور وقت بگذاره و رابط جدید رو یاد بگیره.
Clicky یک ابزار با رابط کاربری سادست که حتی با موبایل هم میشه ابزار رو پیمایش کرد. شروع کار باهاش مثل ابزار گوگل میمونه و باید یک تکه کد داخل سایت وارد کنید. همچنین براش پلاگین هایی از cms های مختلف وجود داره.
قابلیت ها :
تجزیه و تحلیل در لحظه
نمایش گزارش کاربران
Tracking قابل سفارشی سازی
قابلیت های پیشرفته مثل تست و ردیابی هدف دار (پرداخت ماهانه 10 دلار)
Piwik
Piwik هم یک پکیج ساده برای تجزیه و تحلیل هست. اما یک تفاوت بزرگ وجود دارد, راه اندازیش به راحتی قرار دادن یک تکه کد داخل وبسایت نیست.
شما باید این برنامه رو داخل سرورتون نصب کنید و بعد از نصب با استفاده آموزش موجود راه اندازیش کنید.
قابلیت ها :
داشبورد قابل سفارشی سازی
نمایش اطلاعات جزئی بازدیدکنندگان
ردیابی هدف دار
مرجع دانلود پلاگین ها (رایگان)
این هم یکی دیگر از ابزارهای مقرون به صرفست که میتونه جایگزین ابزار گوگل بشه. Gauges هم یک قطعه کد تحویل میده که باید در تمام صفحات وبسایت تون قرار بدید. ایده ای این ابزار اینه که اطلاعات مفید رو به ساده ترین شکل به نمایش بگذاره.
قابلیت ها :
تجزیه و تحلیل در لحظه
استفاده ی راحت
پشتیبانی
نمایش در موبایل
API موجود
این ابزار کمی متفاوت عمل می کند. این پلتفرم بیشتر روی رویداد ها تمرکز می کنه تا نمایش صفحات - همین هم متفاوتش میکنه, چون نمایش صفحات همه چیز رو بیان نمیکنه.
Mixpanel برای بیزینس طراجی شده که ویژگی های متفاوتی دارد.
قابلیت ها :
تقسیم بندی پیشرفته
گزارش های دقیق
تجزیه و تحلیل برپایه ی رفتار
ارسال اعلان به موبایل / وب مشتری های شما
پشتیبانی
این ابزار برای 1000 پروفایل رایگان هست وگرنه 150 دلار در ماه هزینه دارد.
Foxmetrics یک ابزار جایگزین دیگر است که بیشتر روی اکشن ها و رفتار های کاربران شما تمرکز می کند تا نمایش صفحات. FoxMetrics بیشتر به عنوان یک افزودنی در برابر ابزار گوگل یا Clicky توصیه می شود.
قابلیت ها :
تجزیه و تحلیل در لحظه
ردیابی با سطح دسترسی
API موجود
کاربران نامحدود
قیمت این ابزار از 20 دلار در ماه برای 100 هزار درخواست شروع می شود.