شرکت‌

گروه صنعتی گلرنگ

گروه صنعتی گلرنگ

گروه صنعتی گلرنگ (Golrang Industrial Group) یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های خصوصی در ایران است که در حوزه‌های متنوعی از جمله تولید محصولات بهداشتی، غذایی، دارویی، آرایشی، سلولزی، فناوری اطلاعات، خرده‌فروشی، حمل‌ونقل و خدمات مالی فعالیت دارد. 

تاریخچه و بنیان‌گذاری


استاد محمدكریم فضلی، شرکت تولیدی ـ شیمیایی پاکشو را در سال ۱۳٥۱ بنیان نهاد. محصولات اولیه شرکت پاکشو با عنوان برند گلرنگ و تحت عنوان محصولات شوینده و آرایشی بهداشتی گلرنگ ثبت شدند.


شرکت پاکشو از آن زمان تا کنون به طور مستمر رشد کرده است و امروزه با به کارگیری منابع انسانی متعهد، نوآوری در صنعت، توجه به حقوق مصرف‌کننده، کسب‌و‌کار حرفه‌ای اخلاق‌مدار، شرکتی پیشتاز، نوآور و قدرتمند در تولید با کیفیت و بروز در اقتصاد ایران محسوب می‌گردد و یکی از بزرگ‌ترین شركت‌های صنعت شوینده ایران به شمار می‌رود.
در سال ۱۳۷٠ دکتر مهدی فضلی به صورت تمام‌وقت به شرکت پاکشو پیوست و این شرکت با مدیریت وی، كار تولید را توسعه داد. درآن زمان محصولات پاکشو شامل مایع ظرفشویی، سفیدكننده، جرم‌گیر، شیشه‌شوی و همچنین نرم‌كننده البسه با برند گلرنگ بودند. در سال ۱۳۷۳ مهندسین و متخصصین زیر نظر دکتر فضلی كار پژوهش در مورد محصولات جدید را آغاز كردند و در سال ۱۳۷۴ اولین محصولات جدید شامل انواع شامپو و مایع دستشویی به سبد محصولات گلرنگ افزوده شد. در همین سال تبلیغات تلویزیونی نیز آغاز شد.
در سال ۱۳۷۸ با هدف بازاریابی، فروش و توزیع بخشی از محصولات شرکت پاکشو، شركت گلپخش اول تأسیس گردید و در سال ۱۳۷۹ با توزیع محصولات شوینده با نام تجاری اَوِه رسما شروع به فعالیت نمود. در همان سال شركت گلرنگ‌پخش نیز به ثبت رسید تا بخش دیگری از محصولات شرکت پاکشو را که عمدتاً با برند گلرنگ تولید می‌شد، توزیع و پخش نماید.
در حال حاضر این دو شركت از قدرتمندترین شركت‌های پخش كالا در ایران هستند.
لازم به ذکر است علاوه بر سبد کامل محصولات و خدمات، گستردگی جغرافیایی و شبکه توزیع قوی از جمله دلایل موفقیت شرکت‌های پخش گروه صنعتی گلرنگ به شمار می‌رود.


شركت پدیده شیمی نیلی در سال ۱۳۷۹ با تولید مواد اولیه مرغوب به جمع تولیدكنندگان مواد اولیه صنایع شوینده پیوست. این شرکت در حال حاضر با شرکت پدیده شیمی جم ادغام شده است.
شرکت آریان کیمیا تک در سال ۱۳۸۱ با هدف تولید، فروش و توزیع محصولات مراقبت از پوست و مو، محصولات آرایشی، عطر و همچنین دارو آغاز به فعالیت کرد. این شرکت در حال حاضر با عنوان گروه آریان کیمیا تک یکی از ساب‌هلدینگ‌های گروه صنعتی گلرنگ به شمار می رود که در زیر مجموعه آن شرکت‌های گوناگونی در حال فعالیت هستند.
«گروه صنعتی گلرنگ» در سال ۱۳۸۲ به ریاست هیئت‌مدیره استاد محمد کریم فضلی و انتخاب دکتر مهدی فضلی به سمت مدیرعاملی تأسیس شد. این گروه صنعتی پس از تاسیس، مطابق آموزه‌های بنیانگذار گروه، خلق آینده پایدار، کسب و کار حرفه‌ای اخلاق‌مدار و بهبود سبک زندگی خانواده را مدنظر خود قرار داد و چشم‌انداز خود را ورود به بازارهای جهانی و پیوستن به ٥٠٠ شرکت برتر دنیا در نظر گرفت.


در سال ۱۳۸۴ پدیده شیمی پایدار با هدف تولید و عرضه سبدی متنوع و کامل از محصولات با کیفیت برتر در زمینه محصولات شوینده و بهداشتی تأسيس شد.
این شرکت در حال حاضر با عنوان گروه پدیده شیمی پایدار یکی از ساب‌هلدینگ‌های گروه صنعتی گلرنگ به شمار می‌رود که در زیر مجموعه آن شرکت‌های گوناگونی در حال فعالیت هستند.
خدمات تحقیقاتی آرین گستر (TAG)  شرکتی پویا در امور تحقیقاتی، خدماتی  و تولیدی در زمینه بیوتکنولوژی است که در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد.
شرکت گلرنگ سازه در سال ۱۳۸۶ با هدف انجام امور ساختمانی گروه صنعتی گلرنگ تاسیس شد. این شرکت در این سال ها در ساخت قسمتی از پروژه‌های كورش و میلاد كرج مشارکت و فعالیت داشته است.


گروه صنعتی گلرنگ در سال ۱۳۸۶ اولین کارخانه غذایی خود را با نام دالین مهر بنیان نهاد؛ این کارخانه تولیدکننده انواع کیک با نام‌ تجاری بینگو است.
در سال ۱۳۸۶ مجتمع تولیدی ـ شیمیایی پاکشو شامل ٥ کارخانه تولیدی با هدف تولید نهایی محصولات شوینده از جمله پودر شوینده و مواد اولیه مورد نیاز در شرکت پاکشو به بهره‌برداری رسید.
شرکت داروسازی فاران شیمی در سال ۱۳۸۱ در شهرک صنعتی تويسركان تأسیس گرديد. این شرکت کار خود را با تولید اسید سالیسیلیک آغاز کرد و در سال ۱۳۸۶ به گروه صنعتی گلرنگ پیوست. 
گروه سرمایه‌گذاری کوروش در سال ۱۳۸۷ با تمرکز بر تولید و توزیع کالاهای تندگردش در بخش صنایع غذایی و آشامیدنی، خرده‌فروشی و زنجیره‌ای و با هدف یکپارچه‌سازی زنجیره‌ی ارزش صنعت غذایی و آشامیدنی گروه صنعتی گلرنگ تأسیس شد. در حال حاضر، این گروه با بیش از ۲۰ شرکت زیر مجموعه یکی از ساب‌هلدینگ‌های گروه صنعتی گلرنگ است.
در سال ۱۳۸۷ پخش پدیده پایدار تأسیس شد؛ این شرکت توزیع محصولات شوینده شرکت پدیده شیمی پایدار را با نام تجاری «اكتیو» آغاز کرد.
نظر به اهمیت دانش‌افزایی به ویژه دانش تخصصی و حفظ و ارتقای آن، گروه صنعتی گلرنگ در سال ۱۳۸۷ دانشگاه جامع علمی ـ كاربردی گلرنگ را با هدف ارتقای سطح مهارت شاغلان بخش‌های مختلف صنعت بنیان نهاد.


در سال ۱۳۸۷ شرکت مهد سرمایه‌گذاری خاورمیانه به عنوان یک هلدینگ بزرگ اقتصادی تاسیس شد. در حال حاضر گروه مهد سرمایه‌گذاری خاورمیانه یک بنگاه اقتصادی است که ۲۴ شرکت فعال در زمینه تولید، توزیع، تولید و تامین مواد اولیه، بسته‌بندی و تبلیغات دارد.
در سال ۱۳۸۸ خط تولید مرغوب‌ترین SLES موجود در ایران در مجتمع تولیدی ـ شیمیایی پاکشو راه‌اندازی شد.
در سال ۱۳۸۸ گروه صنعتی گلرنگ تصمیم به راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق كوروش گرفت و از آن زمان تا کنون شعبه‌های مختلف این فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور افتتاح شده‌اند.
از آن جا که افق کوروش از بدو تاسیس قدرتمند در زنجیره تامین ظاهر شده است شعبه‌های آن در سراسر کشور به سرعت مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
شركت صنایع سلولزی ماریناسان نیز در سال ۱۳۸۷ به ثبت رسید و در سال ۱۳۸۸ تولید محصول دستمال کاغذی را آغاز کرد. این شرکت در حال حاضر علاوه بر انواع دستمال کاغذی تولیدکننده دو نوع پوشک‌ کامل بچه و گستره‌ای از محصولات سلولزی دیگر است. تولید و توزیع این محصولات از سال ۱۳۹٠ آغاز شده است.


شرکت واریان فارمد بر یک بستر تحقیقاتی و پژوهشی و با بهره‌گیری از توان علمی بالای اعضای خود در سال ۱۳۸۸ به عنوان یک شرکت دانش بنیان آغاز به کار کرد. ساخت فرآورده‌های دارویی با سطح دانش فنی بالا و از لحاظ کیفی هم‌تراز با محصولات خارجی و با قیمتی رقابتی، در دستور کار این شرکت قرار داشته و دارد. 
شرکت دارویی آرین سلامت سینا در سال ۱۳۸۸ در جهت ارتقاء تولید مکمل‌های غذایی و دارویی و داروهای متشکل از مواد خالص گیاهی و طبیعی با تکیه بر دانش روز و شراکت با معتبرترین شرکت‌های دانش بنیاد اروپایی در این حیطه پا به عرصه وجود نهاد.


شرکت پدیده شیمی قرن در سال ۱۳۸۹ با هدف تولید محصولات شوینده و بهداشتی تأسیس گردید. کارخانه شرکت پدیده شیمی قرن با تجهیزات استاندارد و برتر جهانی در زمینی به مساحت ۳۴۰۰۰ مترمربع با ظرفیت تولید ۳۸۰۰۰ کارتن در روز در شهرک صنعتی اشتهارد در سال ۱۳۹۰ بنانهاده شد و در خرداد سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسید. این کارخانه شامل واحدهای مدیریت کارخانه، معاونت کارخانه، منابع انسانی، واحد مالی، تولید (صابون و مایعات)، انبار، کنترل کیفیت (آزمایشگاه شیمی، فیزیک و میکروبی)، برنامه‌ریزی، HSE، فنی، ساخت و تدارکات است.
 شرکت هستی آرین دارو در آبان ماه ۱۳۸۹ با هدف فراهم آوردن شرایط دسترسی آسان‌تر مصرف‌کنندگان و مخصوصاً بیماران به داروهای با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین‌المللی با قیمت مناسب تأسیس شد. 


شرکت سلامت پخش هستی در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ با هدف پخش سریع، مطمئن و سراسری داروهای تولید داخل و وارداتی و زنجیره‌ی سرد و محصولات سلولزی با استفاده از تجربه و امکانات موجود در گروه صنعتی گلرنگ تأسیس گردید.
کارخانه شرکت گلبرگ بهاران در سال ۱۳۹٠ با هدف تولید انواع محصولات غذایی از قبیل روغن، کنسرو، رب گوجه فرنگی و تن ماهی افتتاح شد. در سال ۱۳۹۶ این شرکت و محصولات آن به صورت لاین تخصصی به شرکت گلبرگ غذایی کورش انتقال یافت.
شرکت آروین پلاست هکمتانه در سال ۱۳۹۰ راه‌اندازی شد. این شرکت فعالیت خود را با تولید محصولات پلیمری (کیسه فریزر، کیسه‌زباله و سفره‌های یکبارمصرف) آغاز کرد.
در سال ۱۳۹٠ گروه صنعتی گلرنگ با تأسیس شرکت هلدینگ دارویی به حوزه مهم و بنیادی صنعت دارو وارد شد. هلدینگ دارویی گروه صنعتی گلرنگ در حال حاضر چند شرکت تخصصی را شامل می‌شود.


شرکت سپهر پلاستیک پدیده در سال ۱۳۹۰ تأسیس شد و پس از تلاش پیگیر، توانست یکی از تولیدکنندگان موفق و معتبر در صنعت پلاستیک شود.
شرکت پدیده شیمی غرب از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ در سال ۱۳۹۱ با هدف تولید محصولات سولفوناسیون تأسیس شد. 
شرکت مایازیست فرایند، به عنوان یک شرکت دانش بنیان فعالیت خود را در سال ۱۳۹۱ در زمینه تولید فراورده‌های زیستی آغاز نمود. 
مؤسسه فرهنگی و ویدئورسانه‌ی گلرنگ رسانه در سال ۱۳۹۱ با هدف توزیع و تولید فیلم در شبکه نمایش خانگی و ارائه خدمات فنی، میکس، مونتاژ، تولید نسخه مادر (مستر) زیرنویس، صداگذاری و جلوه‌های ویژه تاسیس شد.


شرکت گلرنگ ترابر در زمینه حمل و نقل زمینی در سال ۱۳۹۲ آغاز به فعالیت کرد و هم‌اکنون در حال خدمت‌رسانی به شرکت‌های گروه صنعتی گلرنگ و صنعتگران عرصه تولید در ایران است.
شركت صنعت غذایی كورش كه تولیدكننده انواع روغن‌های خوراكی است، در سال ۱۳۹۲ به جمع شركت‌های غذایی گروه پیوست.
شرکت ماسترفوده نیز در سال ۱۳۹۲ با هدف تولید آدامس با برندها، بسته‌بندی‌ها و طعم‌های مختلف برای بازار داخل و خارج کشور تاسیس شد و محصولات این شركت از پنجم شهریور ماه ۱۳۹۳ روانه بازار شد. در حال حاضر مهم‌ترین برند این شرکت، بایودنت نام دارد.
شرکت یونا آیمان تجارت (یونایتد) در سال ۱۳۹۲ با هدف واردات و توزیع محصولات مصرفی (FMCG) گام به عرصه فعالیت نهاد. 
شرکت پاکان بسپار آرین در سال ۱۳۹۲ با هدف ورود به صنعت بسته‌بندی پلیمری مورد استفاده در صنایع مختلف ایجاد گردیده است. این صنعت بیشتر بر تولید، چاپ، لمینیت، برش و دوخت فیلم‌های پلیمری متمرکز است.


آزمایشگاه آزما نانوسیستم در سال ۱۳۹۲ تاسیس شد. تامین نیاز صنایع مختلف منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان یکی از مناطق مهم صادرات و واردات در کشور، در کنار الزامات نظارتی سازمان‌هایی چون اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سازمان غذا و دارو، از اهداف تاسیس این آزمایشگاه ‌‌است.
شرکت پخش پدیده نوین از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ پدیده شیمى پایدار با بهره‌گیری از تجربه و دانش مدیران موفق، پرسنل حرفه‌ای و همکارى با نمایندگان معتبر فروش در سراسر کشور در سال ۱۳۹۳ با هدف بازاریابى، فروش و پخش کالاهاى مصرفى با برندهاى حیات، هوبو و رویا آغاز به کار کرد.
در سال ۱۳۹۳ مجتمع فرهنگی تجاری کورش (کورش‌مال) از سوی گروه صنعتی گلرنگ افتتاح شد. این مجتمع علاوه بر واحدهای تجاری، دارای بزرگ‌ترین پردیس سینمایی ایران است.
کارخانه تولیدی شرکت ایراندار (سهامی خاص) در سال ۱۳۹۳ با بهره‌گیری از مدرن‌ترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا با تکیه بر استانداردهای جهانی در شهر صنعتی البرز به بهره‌برداری رسید . 
شرکت ایراندار تولید کننده انواع کاغذهای پشت چسب‌دار و چسب‌های صنعتی است.


شرکت ماریناپخش هستی در بهمن ماه ۱۳۹۳ با هدف توزیع و فروش تخصصی محصولات سلولزی و هایژنیک در تهران تأسیس شد.
صندوق سرمایه‌گذاری ارزش آفرین گلرنگ اسفند ماه ١٣٩٤ با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان صندوق سرمایه گذاری فعالیت خود را آغاز کرد.
شرکت داروسازی  ابیان دارو فعالیت خودرا از سال ۱۳۹۴ با هدف تولید و ارائه مکمل‌های تغذیه‌ای با کیفیت برای عموم مردم آغاز کرد. 
شرکت آوین شیمی پلاست علاوه بر تولید و تامین بسته‌بندی‌ها و پوکه‌های با کیفیت لوازم بهداشتی و آرایشی، با ۱۰ برند جیمینو، زیبت، فرینو، مجیک کیدز، ماسک، نینورتا، تولون، ویهان، برندوکس و فدک در بازار مصرف به طور مستقیم فعالیت می‌کند. این شرکت از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۹۷ با افتتاح برندهای خود در زمینه محصولات کودکان، منسوجات خانگی، لوازم بهداشتی و مواد غذایی کودک فعالیت خود را در بازار مصرف نیز ادامه می‌دهد.


در سال ۱۳۹٥ شرکت واسپاری ارزش آفرین گلرنگ (لیزینگ گلرنگ) با هدف ورود به تأمین تجهیزات صنایع بزرگ تاسیس شد.
شرکت گلرنگ سیستم فعال در زمینه فن‌آوری‌های دیجیتال، مراکز داده و ارتباطات، سامانه‌های مدیریت منابع سازمانی، داده‌پژوهی و هوش مصنوعی در سال ۱۳۹۵ به ثبت رسید. می‌باشد.  
در سال ۱۳۹۵ شرکت سامان پویش تامین (اسپات) به عنوان تامین‌کننده و تولیدکننده در صنعت تجهیزات خرده فروشی تاسیس گردید.
شرکت کشت و صنعت برنج کوروش، در سال ۱۳۹۶ در حوزه تولید و توزیع برنج ایرانی آغاز به کار کرد. همچنین در سال ۱۳۹۶ شرکت صنعت خشکبار و حبوبات کوروش با هدف گسترده‌تر کردن سبد محصولات غذایی گروه صنعتی گلرنگ تاسیس شد. محصولات این شرکت در سه گروه خشکبار، حبوبات و غلات با برندهای فامیلا، آذوقه و مادلین تولید و عرضه می‌شوند.
شرکت ستاره طلایی سینا به عنوان یک شرکت بازرگانی و خدماتی با برند سورنا (فروشگاه‌های سورنا) در سال ۱۳۹۶ تاسیس شد.
شرکت توسعه تجارت الکترونیک کوروش (فروشگاه اینترنتی اُکالا) در سال ۱۳۹۶  شروع به فعالیت نمود.


شرکت فامیلی مدرن احداث‌کننده فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپرفامیلی فعالیت خود را در سال ۱۳۹۶ به منظور ارائه محصولات تندگردش آغاز کرد. 
شرکت ویرا سیستم پویا (WSP)،  مرداد ماه  سال ۱۳۹۶ تاسیس گردید. WSP در حوزه فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک و تولید نرم‌افزارهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرده فروشی فعالیت می‌کند.
شرکت پروتئین ناب کوروش در سال ۱۳۹۶ با هدف تامین، تولید و فروش محصولات پروتئینی به خصوص گوشت قرمز ثبت گردید. این شرکت در ابتدا با واردات گوشت از کشورهای CIS کار خود را آغاز کرده و در سال ۱۳۹۸ علاوه بر واردات این کالا، اولین مجموعه دامپروری خود را در خراسان رضوی و اولین فروشگاه پروتئینی خود را در تهران ایجاد کرد.
شرکت دانش بنیان پدیده زیستی نانو در سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را به عنوان اولین مجموعه تولیدی در حوزه فعالیت خود آغاز نموده است. حیطه فعالیت شامل تولید مواد اولیه موثره در حوزه‌‌های گوناگون با تمرکز بر نانومواد هیدروکسی آپاتیت (HAP) بوده که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران مشغول به فعالیت است.
شرکت هستی الکتریک تارا (کلور) با واردات و تامین انواع لامپ‌های LED و تجهیزات روشنایی از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز نمود و در سال ۱۳۹۸ با تاسیس کارخانه با خطوط تولید پیشرفته جهت بومی‌سازی داخلی و ایجاد اشتغال رسما فعالیت خود را کلید زد.


کارخانه دوم پدیده شیمی قرن در سال ۱۳۹۷ در زنجان به بهره‌برداری رسید. این کارخانه که در جنوب شهر زنجان، مجاور آزادراه زنجان‌ ـ تبریز در شهرک صنعتی نوآوران تأسیس شد. 
در سال ۱۳۹۷ شرکت سبدگردان کوروش تاسیس شد. این شرکت به عنوان یک نهاد مالی، با جمع‌آوری اطلاعات، سرمایه‌گذاران را از نظر درجه ریسک‌پذیری طبقه‌بندی می‌کند و به هر گروه از سرمایه‌گذاران متناسب با درجه ریسک‌پذیری ارزیابی شده، خدمات سبدگردانی را ارائه می‌نماید.
شرکت پرتو شید زمان با گردهم‌آیی برخی از نامداران حوزه تبلیغات در سال ۱۳۹۷ پا به عرصه فعالیت گذاشت. 
شرکت پدیده پایدار صنعت ساختمان، نیز با هدف تولید محصولات و فرآورده‌های ساختمانی، منطبق با فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرد.


در سال ۱۳۹۷ شرکت طلای ناب کوروش نیز به جمع شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ پیوست که در زمینه تولید زعفران، خرما، نبات و زرشک با برند فامیلا فعالیت می‌کند.
شرکت داروسازی ابیان فارمد با تمرکز بر تحقیق و توسعه گسترده و رویکردی مبتنی بر علم و تخصص فعالیت خود را درسال ۱۳۹۷ در صنعت داروسازی کشور آغاز نموده است.
شرکت فرآورده‌های غذایی پروشات کوروش در سال ۱۳۹۷در حوزه صنایع غذایی با هدف ارتقاء کیفیت غذایی جامعه تاسیس شد.
شرکت تارا در سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را با تمرکز روی ارتقای سطح رفاه کارکنان سازمان‌ها و رونق کسب و کارها آغاز کرد. محصول ارائه شده توسط این شرکت یک اپلیکیشن با همین نام است که در بستر آن کاربران می‌توانند از مزایایی مثل خرید اعتباری، خرید اقساطی، عضویت در باشگاه مشتریان، خدمات رفاهی و... بهره‌مند شوند.
شرکت جویا بهنود در سال ۱۳۹۷ با هدف تضمین کیفیت محصولات ارائه شده در گروه صنعتی گلرنگ با اولویت تضمین کیفیت در فروشگاه‌های زنجیره ای افق کوروش تاسیس شد.


در سال ۱۳۹۸ شرکت فرآورده‌های پروتئینی کوروش به عنوان یکی از شرکت‌های عضو گروه صنعتی گلرنگ تأسیس شد. تولید، قطعه‌بندی، بسته‌بندی و توزیع گوشت و مرغ و فرآورده‌های پروتئینی از فعالیت‌های این شرکت است.
شرکت کوروش پخش در سال ۱۳۹۸ به ثبت رسید. محوریت اجرایی این شرکت بر روی برند کیمبال بوده و در عین حال برندهای فامیلا، همخوان و مشکین نیز تحت فعالیت این شرکت است که در گروه‌های مختلف کالایی توسط شرکت کوروش پخش در سراسر کشور توزیع می‌گردند.
شرکت دارانا مهر در سال ۱۳۹۸ با هدف ارائه انواع محصولات نوشیدنی بر اساس نیاز‌های متنوع و به روز مصرف‌کنندگان ایرانی تاسیس گردید. 
شرکت صنعت میوه کوروش از بزرگترین تامین‌کنندگان میوه در ایران است که در سال ۱۳۹۸ تاسیس شد.


شرکت سروش مانا فارمد در سال ۱۳۹۸ با ماهیتی تحقیقاتی ـ تولیدی فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت که تا قبل از این با عنوان شرکت هستی آریا شیمی در عرصه صنعت دارویی کشور فعال بود با گسترش فاز تولیدی خود در شهرک صنعتی اشتهارد، در تیر ماه سال ۱۳۹۸ رسما منفک گردیده و با نام سروش مانا فارمد شروع به فعالیت نمود.
شرکت پسته کوروش با هدف تجارت نهاده‌ها و محصولات کشاورزی و تمرکز بر تأمین، توزیع، صادرات و برندینگ خشکبار به‌ویژه پسته در عرصه بین‌المللی، در سال ۱۳۹۸ تأسیس شد.
شرکت هستی بهین فارمد در سال ۱۳۹۸ با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و متعهد و با اتکا بر تکنولوژی‌های برتر دنیا با هدف تولید فراورده های دارویی در حوزه‌ی پر خطر، پپتیدی و بیوتکنولوژی در جهت تولید محصولات با کیفیت مطابق با استانداردهای معتبر ملی و بین‌المللی فعالیت خود را آغاز کرده است.


شرکت خدمات خودرویی سامیا زیرمجموعه گروه سرمایه‌گذاری مهدخاورمیانه از هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی گروه صنعتی گلرنگ می‌باشد که در سال ۱۳۹۸ تأسیس گردیده است.
مجتمع صنایع غذایی کیلوس با اندیشه رشد و توسعه و با احداث بزرگترین واحد صنعتی در شمال غرب به منظور تولید بهترین نوع مالت، عصاره مالت، و آبجو بدون الکل و نوشیدنی‌های میوه‌ای فعالیت خود را آغاز نمود و در سال ۱۳۹۹ به گروه صنعتی گلرنگ پیوست.
گروه سرمایه‌گذاری کوروش به عنوان مالک بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای بخش خصوصی کشور (افق کوروش) از سال ۱۳۹۹ اقدام به راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای جدیدی با ماهیت سوپر مارکت به نام «فروشگاه زنجیره‌ای گندم طلایی» نمود.


گلرنگ

ساختار و شرکت‌های زیرمجموعه

گروه صنعتی گلرنگ دارای بیش از ۱۰۰ شرکت زیرمجموعه است که در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند، از جمله:

  • پاکشو: تولیدکننده محصولات شوینده و بهداشتی با برندهایی مانند گلرنگ و اوه.
  • پدیده شیمی پایدار: تولیدکننده محصولات شوینده با برند اکتیو.
  • گروه سرمایه‌گذاری دارویی گلرنگ: فعال در حوزه دارو و سلامت.
  • گروه سرمایه‌گذاری کوروش: فعال در حوزه خرده‌فروشی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش.
  • گروه مهد سرمایه‌گذاری خاورمیانه: فعال در حوزه‌های مالی و سرمایه‌گذاری.
  • گروه انرژی نوین: فعال در حوزه انرژی و پتروشیمی.
  • گروه مدیریت سرمایه آرین تدبیر: فعال در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی.

حوزه‌های فعالیت

گروه صنعتی گلرنگ در حوزه‌های زیر فعالیت می‌کند:

  • کالاهای مصرفی: تولید محصولات شوینده و بهداشتی با برندهایی مانند گلرنگ، اوه، سافتلن، اکتیو، اویلا، فامیلا و کیمبال
  • دارو و سلامت: فعالیت در زمینه تولید و توزیع دارو و محصولات بهداشتی از طریق شرکت‌هایی مانند سرمایه‌گذاری دارویی گلرنگ، واریان فارمد و فاران شیمی. 
  • خدمات مصرف‌کننده: مدیریت فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند افق کوروش، کوروش‌مال، پردیس سینمایی کوروش و سرزمین بازی کوروش. 
  • فناوری اطلاعات: ارائه راه‌حل‌های فناوری اطلاعات از طریق شرکت گلرنگ سیستم. 
  • خدمات مالی: فعالیت در زمینه‌های مالی از طریق شرکت‌هایی مانند واسپاری ارزش آفرین گلرنگ و سبدگردان کوروش

برندهای شاخص

برخی از برندهای معروف تحت مالکیت گروه صنعتی گلرنگ عبارتند از:

  • گلرنگ: محصولات شوینده و بهداشتی
  • اوه: محصولات شوینده و بهداشتی.
  • اویلا: روغن‌های خوراکی و محصولات غذایی. 
  • فامیلا: محصولات غذایی 
  • مای: محصولات آرایشی و بهداشتی. 
  • بایودنت: آدامس و محصولات بهداشت دهان و دندان
  • کیمبال: محصولات پروتئینی و کنسروها. 
  • سافتلن: نرم‌کننده‌ها و محصولات شوینده 
  • تپسی : ۷۰ درصد سهام تپسی

توسعه و اشتغال‌زایی

این گروه با بیش از ۱۲۰ شرکت زیرمجموعه و بیش از ۱۵۰ برند فعال، در حال حاضر بیش از ۴۰٬۰۰۰ نفر را به‌صورت مستقیم به کار گرفته است 

فعالیت‌های بین‌المللی

گروه صنعتی گلرنگ علاوه بر فعالیت‌های گسترده در داخل کشور، حضور فعالی در عرصه‌های بین‌المللی دارد و در حوزه‌های مختلفی از جمله صنایع آرایشی و زیبایی، سرمایه‌گذاری خارجی و تبادلات بین‌المللی فعالیت می‌کند.

چشم‌انداز 

ورود به فهرست ۵۰۰ شرکت برتر جهان تا سال 1411 با تکیه بر:

ـ برندهای شناخته شده در سطح جهانی

ـ خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی و ارایه محصولات و خدمات متمایز با بهترین کیفیت  برای تبدیل شدن به تحسین برانگیزترین شرکت ایرانی

ـ اشتغال‌زایی پایا و پویا

 

بیانیه مأموریت 

ارايه محصولات و خدمات با کيفيت و با ارزش با تکيه بر کارکنان با انگيزه و نوآور که باعث بهبود زندگی مشتريان و مصرف کنندگان ملی و بين المللی و ارتقا سطح رفاه کارکنان شده؛ به گونه ای که همگان ما را با رشد پايدار، رهبری بازار، برندهای قابل اعتماد و تعهد به ارزش های اخلاقی ومسئولیت های اجتماعی بشناسند.

از اينکه جامعه، ما را به‌ عنوان شرکتی معتبر، استقبال‌کننده از تغيير و تحول، چابک، پويا، کارآفرين و ارزش‌گذار به حقوق اجتماعی می‌شناسد به ‌خود می‌باليم و به راه دراز باقيمانده و مسئوليت‌های سنگين خود نيز واقفيم.

 

ارزش‌های سازمانی

- توجه به کرامت و ارزشهای والای انسانی

- اشاعه مثبت نگری، الهام بخشی، ارتقاء روحیه و شور و اشتیاق در سازمان

- نتیجه گرایی و پیامدگرایی 

- انضباط کاری، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی 

- اشتغال آفرینی پویا

- ارزش آفرینی مبتنی بر هم افزایی

- یادگیری، نوآوری و بهبود مستمر 

- یکپارچگی و توسعه کار تیمی 

 

بیانیه ارزش

ما خود را دربرابر رفاه تمامی‌ هموطنان مسئول می‌دانیم. هدف بنیانگذار گروه که پس از سال‌ها تلاش و تجربه هم‌اکنون در اندیشه و عمل همکاران و کارکنان نیز تبلور یافته است، تلاش برای تولید بهترین محصولات و ارایه آنها به هموطنان و ارتقای سطح کیفی سبک زندگی خانواده است.

این مهم با ایجاد تمایز، توسعه‌ کسب‌وکار،  اشتغال مولد و برخورد مسئولانه در جامعه دنبال می‌شود. باور داریم که با به‌‌کارگیری تمام توان خود می‌توانیم با عرضه خدمات و محصولات باکیفیت به بازارهای جهانی و کمک به افزایش تولید ناخالص‌داخلی و ملی وظیفه خود را در قبال مشتریانمان انجام دهیم که همانا نتیجه آن رفاه بیشترهموطنان عزیزمان خواهد بود که حقیقتا لایق بهترین‌ها هستند. همواره سعی نموده‌ایم بستر مناسب برای رشد اقتصادی و تکنولوژیک را با اتکا به توانمندی ملی (ایرانیان داخل و خارج کشور) و بومی‌سازی تکنولوژی، برای شرکت‌های زیرمجموعه فراهم سازیم؛ با به‌‌اشتراک‌‌گذاری آموخته‌های نوین و تجارب ذی‌قیمت بستر لازم را برای هم‌افزایی و رشد متوازن و با بهترین کارایی‌ها مهیا نماییم و علاوه ‌بر ایجاد شغل مستقیم با زمینه‌سازی به منظور ادای دین به کشور، ایجاد شغل‌های غیرمستقیم پایدار را در حد بضاعت سبب گردیم. ما با ایمان به حقوق مصرف کنندگان و حفظ محیط زیست، بقا، رشد و توسعه پایدار را از طریق ایجاد تمایز، بهبود مستمر و تقویت کار‌آفرینی در کسب و کارهای جدید دنبال می‌نماییم. همکاران ما سرمایه‌های اصلی ما هستند و رشد ما به رشد آنان وابسته است. گروه صنعتی گلرنگ سعی می‌نماید با جذب افراد متخصص، اخلاق‌مدار، نخبه، مستعد، انسان‌دوست، نتیجه‌گرا و دارای توان فکری و اجرایی بالا، بستر مناسب برای همکاری هموطنان داخل و خارج از کشور را در شرکتی ایرانی با توان رقابت بین‌المللی فراهم نماید.

مراحل رشد و توسعه

  • دهه ۱۳۵۰: آغاز فعالیت با تولید مواد شوینده مانند پودر ظرف‌شویی و سفیدکننده.
  • دهه ۱۳۷۰: ورود به بازار شامپو و مایع دستشویی، تأسیس شرکت‌های توزیع مانند گلپخش اول و گلرنگ‌پخش.
  • دهه ۱۳۸۰: تأسیس گروه صنعتی گلرنگ، توسعه برندهای جدید، ورود به صنایع غذایی و دارویی.
  • دهه ۱۳۹۰: سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها، خرید سهام تپسی و الوپیک، گسترش فعالیت‌های بین‌المللی.
  • دهه ۱۴۰۰: هدف‌گذاری برای ورود به ۵۰۰ شرکت برتر جهان و افزایش سهم بازار جهانی.

تأثیرات و نوآوری‌ها

گلرنگ نه‌تنها در صنعت شوینده بلکه در حوزه‌های مختلفی مانند آرایشی، غذایی، دارویی، فناوری اطلاعات و سرمایه‌گذاری نقش مهمی ایفا کرده است. این گروه با ایجاد دانشگاه علمی کاربردی گلرنگ در سال ۱۳۸۷ به توسعه نیروی انسانی و آموزش تخصصی نیز پرداخته است

برندهای گلرنگ در طول سال‌ها با استراتژی‌های دقیق و توسعه مستمر شکل گرفته‌اند. محمدکریم فضلی در سال ۱۳۵۱ شرکت پاکشو را تأسیس کرد و اولین محصولات شوینده را با برند گلرنگ وارد بازار کرد.

مراحل تأسیس برندهای گلرنگ

  • دهه ۱۳۵۰: آغاز فعالیت با تولید مواد شوینده مانند پودر ظرف‌شویی و سفیدکننده.
  • دهه ۱۳۷۰: توسعه برند گلرنگ و تأسیس شرکت‌های توزیع مانند گلپخش اول و گلرنگ‌پخش.
  • دهه ۱۳۷۹: معرفی برند اوه برای محصولات شوینده و بهداشتی.
  • دهه ۱۳۸۰: تأسیس برندهای سافتلن و اکتیو در حوزه محصولات بهداشتی و شوینده.
  • دهه ۱۳۸۶: ورود به صنعت غذایی با برند دالین مهر و توسعه برندهای اویلا و فامیلا.
  • دهه ۱۳۹۰: سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها و خرید سهام تپسی و الوپیک.
  • دهه ۱۴۰۰: توسعه برندهای جدید و هدف‌گذاری برای ورود به ۵۰۰ شرکت برتر جهان.

مراکز مهم

کوروش‌مال: مجتمع تجاری، فرهنگی و تفریحی در تهران که یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید ایران است

برندهای کلیدی گلرنگ

  • گلرنگ: محصولات شوینده و بهداشتی
  • اوه، اکتیو، سافتلن: محصولات آرایشی و بهداشتی
  • اویلا، فامیلا، کیمبال: محصولات غذایی
  • پدیده شیمی پایدار: تولید مواد اولیه شوینده
  • گلرنگ سیستم: فناوری اطلاعات و خدمات دیجیتال
  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش: با بیش از ۲٬۶۰۰ شعبه در سراسر ایران، یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های خرده‌فروشی کشور است.

برندهای گروه صنعتی گلرنگ طی چندین دهه با استراتژی‌های دقیق و توسعه مستمر شکل گرفته‌اند. محمدکریم فضلی در سال ۱۳۵۱ شرکت پاکشو را تأسیس کرد و اولین محصولات شوینده را با برند گلرنگ وارد بازار کرد. از آن زمان، گلرنگ به تدریج برندهای مختلفی را در صنایع گوناگون معرفی کرده است.

مراحل تأسیس برندهای گلرنگ

  • ۱۳۵۱: تأسیس شرکت پاکشو و معرفی برند گلرنگ برای محصولات شوینده.
  • ۱۳۷۰: توسعه برند گلرنگ و تأسیس شرکت‌های توزیع مانند گلپخش اول و گلرنگ‌پخش.
  • ۱۳۷۹: معرفی برند اوه برای محصولات شوینده و بهداشتی.
  • ۱۳۸۰: تأسیس برندهای سافتلن و اکتیو در حوزه محصولات بهداشتی و شوینده.
  • ۱۳۸۶: ورود به صنعت غذایی با برند دالین مهر و توسعه برندهای اویلا و فامیلا.
  • ۱۳۸۷: تأسیس دانشگاه علمی کاربردی گلرنگ برای توسعه نیروی انسانی.
  • ۱۳۹۰: سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها و خرید سهام تپسی و الوپیک.
  • ۱۴۰۰: توسعه برندهای جدید و هدف‌گذاری برای ورود به ۵۰۰ شرکت برتر جهان.

دستاوردهای کلیدی گروه صنعتی گلرنگ

1. تنوع گسترده محصولات و برندها

گلرنگ با تولید بیش از ۱۲۰ گروه محصول و ۳۵۰۰ نوع کالا، سالانه بیش از یک میلیارد واحد محصول به بازار عرضه می‌کند. برندهای معروفی مانند «گلرنگ»، «اَوِه»، «سافتلن»، «اکتیو»، «فامیلا»، «اویلا»، «مرسی» و «بیودنت» از جمله برندهای زیرمجموعه این گروه هستند.

2. گسترش جغرافیایی و شبکه توزیع قوی

با بیش از ۸۰ شرکت فعال در حوزه‌های تولید، بازرگانی و خدمات، گلرنگ توانسته است شبکه توزیع گسترده‌ای را در سراسر ایران و برخی کشورهای دیگر ایجاد کند.

3. سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه

این گروه با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال در تجهیز و توسعه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، به نوآوری و ارتقاء کیفیت محصولات خود توجه ویژه‌ای داشته است.

4. ورود به حوزه‌های جدید

گلرنگ با تأسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای «افق کوروش» در سال ۱۳۸۸ و افتتاح مجتمع تجاری «کوروش مال» در سال ۱۳۹۲، به حوزه خرده‌فروشی و مراکز تجاری وارد شده است.

5. توسعه منابع انسانی

با بیش از ۵۰٬۰۰۰ نفر نیروی انسانی، گلرنگ به یکی از بزرگ‌ترین کارفرمایان بخش خصوصی در ایران تبدیل شده است.

6. توسعه بین‌المللی

این گروه با بررسی بیش از ۷۰ شاخص بین‌المللی در ۱۹۶ کشور، استراتژی‌های توسعه بین‌المللی خود را برنامه‌ریزی کرده و در برخی کشورها اقدام به احداث کارخانه و دفاتر نمایندگی کرده است.

 

گروه صنعتی گلرنگ در مسیر رشد و توسعه خود با چالش‌های مختلفی روبه‌رو بوده است. برخی از مهم‌ترین چالش‌های این مجموعه عبارت‌اند از:

۱. ورود به حوزه فناوری و نوآوری

گلرنگ در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا در حوزه فناوری و نوآوری دیجیتال حضور پررنگی داشته باشد. خرید سهام تپسی و الوپیک و ورود به حوزه دلیوری غذا از جمله اقدامات این گروه بوده است. با این حال، جا انداختن حسابداری نوآوری در ذهن مدیران و رهبران کسب‌وکار یکی از چالش‌های اصلی بوده است، زیرا ارزیابی نرخ پیشرفت نوآوری با شاخص‌های معمول دشوار است.

۲. مدیریت منابع انسانی و فرهنگ سازمانی

برخی از کارکنان گلرنگ به حجم کاری بالا و فرهنگ فامیلی در برخی بخش‌ها اشاره کرده‌اند. همچنین، عدم تعادل بین کار و زندگی و پیشرفت شغلی سخت از دیگر چالش‌های مطرح‌شده توسط کارکنان بوده است.

۳. سرمایه‌گذاری خطرپذیر و تأمین مالی

گلرنگ ونچرز، بخش سرمایه‌گذاری خطرپذیر این گروه، با چالش‌هایی در اجرای قانون جهش تولید مواجه بوده است. فرآیند ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها پیچیده و زمان‌بر شده و در برخی موارد، تخصیص اعتبار به‌درستی انجام نشده است.

4. حفظ و جذب نیروی انسانی متخصص

یکی از مشکلات اصلی گلرنگ، کمبود نیروهای ماهر در حوزه‌های حساس مانند تحقیق و توسعه و تولید است. مهاجرت نخبگان و نبود برنامه‌های توسعه داخلی، این بحران را تشدید کرده است. برای مقابله با این چالش، گلرنگ همکاری‌هایی با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برقرار کرده تا نیروهای متخصص را تربیت کند.

5. فرهنگ سازمانی و تعادل کار و زندگی

برخی کارکنان گلرنگ به حجم کاری بالا و عدم تعادل بین کار و زندگی اشاره کرده‌اند. همچنین، فرهنگ فامیلی در برخی بخش‌ها باعث شده که مسیر پیشرفت شغلی برای برخی افراد دشوار باشد. این موضوع می‌تواند بر رضایت شغلی و بهره‌وری کارکنان تأثیر بگذارد.

6. مدیریت و رهبری سازمانی

یکی دیگر از چالش‌های گلرنگ، ضعف مدیریتی و نبود رهبری کارآمد در برخی بخش‌ها است. نبود چشم‌انداز روشن و تصمیم‌گیری‌های غیرحرفه‌ای باعث کاهش بهره‌وری و نارضایتی نیروی کار شده است. برای حل این مشکل، گلرنگ در حال سرمایه‌گذاری در برنامه‌های توسعه رهبری و ارزیابی عملکرد مدیران است.

7. چالش‌های مالی و تأمین منابع

بحران‌های مالی، مانند تاخیر در پرداخت‌ها و کمبود نقدینگی، یکی از مشکلات جدی در برخی زیرمجموعه‌های گلرنگ بوده است. این وضعیت باعث اضطراب و ناامنی شغلی در میان کارکنان شده و ترک شغل را افزایش داده است. گلرنگ در تلاش است تا با برنامه‌های حمایتی و مشوق‌های مالی این مشکل را کاهش دهد.

8. نوآوری و تغییرات سازمانی

گلرنگ در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا در حوزه فناوری و نوآوری دیجیتال حضور پررنگی داشته باشد. با این حال، جا انداختن حسابداری نوآوری در ذهن مدیران و رهبران کسب‌وکار یکی از چالش‌های اصلی بوده است، زیرا ارزیابی نرخ پیشرفت نوآوری با شاخص‌های معمول دشوار است.

9. رقابت در بازارهای بین‌المللی

گلرنگ قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ جزو ۵۰۰ شرکت برتر دنیا باشد، اما رقابت با برندهای بین‌المللی و ورود به بازارهای جهانی نیازمند نوآوری مستمر و سرمایه‌گذاری کلان است. با وجود این چالش‌ها، گلرنگ همچنان به رشد و توسعه خود ادامه می‌دهد و در تلاش است تا با نوآوری و سرمایه‌گذاری هوشمندانه، جایگاه خود را در بازارهای داخلی و بین‌المللی تثبیت کند.

منبع : Ai & golrang.com

1000 Characters left


درباره ترنج

درباره پروژه طراحی خود با ما مشورت کنید.
ما آماده ارائه راه حل های دیجیتال خلاقانه و کارآمد برای کسب و کار آنلاین شما هستیم. تعهد ، خلاقیت و کارآمیخته با شور و شوق حاصلی جز یک اثر ماندگار برای شما و ما ندارد.

با ما در تماس باشید

09118850780

info.digitoranj@gmail.com

ساری ، بلوار پاسداران ، ابتدای کوچه شهید بهرامی ، طبقه فوقانی بانک سپه